http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/khans-tarkir-update-bulletin-2014-09-17#page3
訳してたらパソコンがいきなり落ちて消えましたorz
なのでいつもより訳が適当になってます。

112.11.
This rule was created a few updates ago to handle the new "can’t have [keyword]" functionality seen on the Archetypes in Born of the Gods.
このルールは、神々の軍勢の原型サイクルに見られるような「[キーワード]を持つことができない」新しいルールについて対応するようにアップデートされました。
It specified that if a resolving spell or ability tried to create a continuous effect that added the specified ability to a creature, that effect wasn’t created.
呪文や能力が解決している時に、特定の能力をクリーチャーに与えようとする継続的効果を生成する場合、それは生成されないと言っていました。
Well, that’s not entirely true in the case where the continuous effect does more than one thing.
しかしそれは、継続的効果がひとつ以上のことをする場合には正しくありません。
Let’s say my opponent controls an Archetype of Courage and I target one of my creatures with Aerial Maneuver.
対戦相手が《勇気の元型/Archetype of Courage》をコントロールしていて、私が《天駆ける進撃/Aerial Maneuver》を私のクリーチャーのうち一体を対象とした場合を考えます。
The intent is that my creature still gets the +1/+1 and flying. I tweaked the language to make this true.
私のクリーチャーは+1/+1修正と飛行を得るように記述に少しの修正を加えました。

205.3m
Naga is added to the list of creature typesssssssss.
ナーガ(Naga)がクリーチャータイププププププププププの一覧に加えられました。

207.2c
Ferocious and raid are added to the list of ability words.
獰猛(Ferocious)と強襲(Raid)が能力語の一覧に加えられました。

208.2b
This rule talks about static abilities that create replacement effects that set a creature’s power and toughness to one of a number of specific values as it enters the battlefield or is turned face up.
このルールは常在型能力がクリーチャーのパワーとタフネスを戦場に出るに際や、表向きになるに際に特定の値に設定する置換効果を生成することについて語っています。
In other words, it makes Primal Clay and Aquamorph Entity work.
他の言葉で言うと、《原初の土/Primal Clay》や《水変化の精体/Aquamorph Entity》の働きについて語っています。
However, the rule referred to the values as "choices" and to the characteristics "chosen."
しかしながら、ルールは「選択」した値と「選ばれた」特性について参照しています。
Unfortunately, Molten Sentry’s power and toughness are determined by fate, not by choice.
不幸なことに、《溶鉄の歩哨/Molten Sentry》のパワーとタフネスは選択によってではなく運命によって決定されています。
I tweaked the language to account for this.
これに対応するように言葉を修正します。

500.7.
Added a sentence to clarify what happens when two or more players get extra turns that were created at the same time, as can happen if multiple copies of Ugin’s Nexus would be put into a graveyard at the same time.
《ウギンのきずな/Ugin’s Nexus》が同時に墓地に置かれようとするときに起こる、二人以上のプレイヤーが同時に追加ターンを得るときに起こることを明確にする一文を追加します。

510.2.
Added missing quotation marks in the example.
例におけるクォーテーションマークの抜けを修正します。

700.2.
The description of modal spells and abilities now mentions the snazzy new bulleted lists.
モードを持つ呪文や能力の記述は、箇条書きのように新しくなりました。

702.50a
I assume the missing quotation marks in the example here were on vacation with the ones missing from 510.2.
510.2.におけるクォーテーションマークの抜けと同様に例のクォーテーションマークの抜けを確認しました。
Well they’re both back.
両方を元に戻します。

702.100b
I corrected an instance of my most common typo (of/if).
最もよくある記述ミスを修正しました。

702.106.
The new rule for outlast.
長久の新しいルールです。

702.107.
The new rule for prowess.
果敢の新しいルールです。

706.2.
This rule talks about copiable values and how a copy acquires the characteristics and, for an object on the stack, the choices made when casting or activating it.
このルールはコピー可能な値と特性やスタック上のオブジェクトの唱えるときや起動するときの選択がどのようにコピーされるかを語っています。
Those copiable values are derived from the object’s text as modified by other copy effects, by "as…enters the battlefield" and "as…is turned face up" abilities that set characteristics, and by abilities that caused the object to be face down.
これらのコピー可能な値は、オブジェクトの文章に他のコピー効果、「戦場に出るに際し」と「表向きになるに際し」の特性を決定する能力能力、オブジェクトを裏向きにする効果によって修正されます。
It’s that middle part that presented a slight issue.
真ん中の部分に今回の問題点があります。

This rule is trying to cover cases like the aforementioned Primal Clay.
このルールは前述の《原初の土/Primal Clay》のようなケースをカバーしようとしています。
But consider a creature like Pouncing Kavu.
しかし、《飛びかかるカヴー/Pouncing Kavu》のようなクリーチャーを考えてください。
It has an ability that sets characteristics as it enters the battlefield, namely whether or not it has haste.
それは、戦場に出るに際し速攻を持つかどうか特性を決定する能力を持っています。
But it’s just a continuous effect that applies to Pouncing Kavu, not unlike Giant Growth, so it really shouldn’t be copiable.
しかし、それは《巨大化/Giant Growth》ではないように《飛びかかるカヴー》に適用されている継続的効果であって、そしてそれはコピー可能であるべきではありません。
The update to this rule excludes these types of effects while making sure Primal Clay’s chosen characteristics are still copiable.
このルールにおける更新は、《原初の土/Primal Clay》の選ばれた特性のような効果を除いてコピー可能なままです。

707.2a
This rule gives characteristics to face-up permanents that are turned face down.
このルールは、表向きのパーマネントが裏向きになった時の特性を与えます。
I extended it to include objects that enter the battlefield face down but weren’t cast as face-down spells, such as a returning Ashcloud Phoenix.
《灰雲のフェニックス/Ashcloud Phoenix》が戦場に戻ってくるときのような、裏向きの呪文が解決されるわけでもなく戦場に裏向きのオブジェクトが出てくる時の場合を含めるように拡張されます。



以上です。

コメント

ITO
ITO
2014年9月28日11:45

> creature typesssssssss.
w 中の人眠かったのでしょうか。