Magic 2014 Update Bulletin : CR訳(2)
2013年7月12日 TCG全般http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/255c&page=3
702.50 Convoke
召集
I don’t remember exactly how the conversation started, but one day a few months ago R&D ended up talking about how weird it was that you could "overtap" when casting a spell using convoke.
私は、ただの会話からスタートしたわけではありません。しかし、何ヶ月か前のある日、R&Dは召集を持つ呪文を「より多くをタップして」唱えることが可能だということは奇妙な挙動について話しました。
That was weird, past-me thought, so I started thinking about ways to change that.
私自身もそう思ってるように、それはとても奇妙なので、私は、それを変更する方法を考え始めました。
As a cost-reduction ability, it couldn’t really be contained.
それはコストを減少する能力では、それを本当に含めることはできません。
You can make a spell cost a billion mana less if you want to.
あなたは、呪文のコストを望むだけのマナを軽減することができます。
I sought the advice of Rules Manager Emeritus Mark Gottlieb.
私はルールマネージャーのEmeritusとMark Gottliebにアドバイスを求めました。
Together, we came up with a new paradigm for convoke: what if instead of reducing the cost, tapping creatures was just another way of paying mana?
両方共、私達は、召集のために新しいパラダイムを使用することを引き出しました。コストを軽減するのではなく、クリーチャーをタップすることをちょうどマナを引き出すことと同じようにするということです。
So now it is!
なのでそうなりました。
You don’t declare which creatures you’re tapping ahead of time, just like you don’t declare what lands you’ll be tapping ahead of time.
あなたは前もってクリーチャーをタップする必要はなく、土地を前もってタップする必要はありません。
When it comes time to pay the spell’s costs (rule 601.2g), you can tap creatures rather than pay mana.
呪文のコストを支払う段階(rule 601.2g)であなたはマナを支払うのではなくクリーチャーをタップすることができます。
Note that this is after you have a chance to activate mana abilities (rule 601.2f).
これはマナ能力を起動できるチャンス(rule 601.2f)よりも後であることを忘れないでください。
This means that if you intend to sacrifice a creature to activate a mana ability, you can’t also tap that creature for convoke.
これは、クリーチャーを生贄に捧げるマナ能力を使用した上でそのクリーチャーを召集のためにタップすることができないということを意味しています。
702.65 Delve
探査
Once we worked out the details of convoke, changing delve in a similar manner was natural.
召集の詳細と考えた時に、探査も召集と同様の変更をするのが自然だと私たちは考えました。
704.5j
Another appearance of the new "Planeswalker uniqueness rule," this time in the list of state-based actions.
新しい「プレインズウォーカー唯一性ルール」の現れです。これは状況起因処理の一覧に入ります。
704.5k
The first appearance of the new "legend rule."
これは最初の新しい「レジェンドルール」の現れです。
If a player controls two or more legendary permanents with the same name, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners’ graveyards.
あるプレイヤーが2つ以上の同じ名前の伝説のパーマネントをコントロールしている場合、そのプレイヤーは一つを選び残りをオーナーの墓地に置きます。
704.5m
The little-used (at least these days) "world rule" was clarified: If two or more permanents have the supertype world, all except the one that has had the world supertype for the shortest amount of time are put into their owners’ graveyards.少ししか使われない(これからも)「ワールドルール」も明確化されます。もし、2つ以上のパーマネントが特殊タイプワールドを持つ場合、一番短い期間あったものを除いたすべてのワールドパーマネントをオーナーの墓地に置きます。
In the event of a tie for the shortest amount of time, all are put into their owners’ graveyards.
一番短い期間が同じであった場合、それらすべてを墓地に置きます。
800.4d
Four years later, there was still a reference to "play" instead of "the battlefield." I think they breed at night.
四年後、「プレイ」への参照が「戦場に置く」ことに治ってなかったのを直しました。
801.12. and 801.14.
These two rules described how legendary permanents and Planeswalkers behaved in a multiplayer game using range of influence.
この2つのルールは伝説のパーマネントとプレインズウォーカーが多人数戦で影響範囲の影響を受けることを示していました。
The rules change made them obsolete, so they were deleted and surrounding rules renumbered.
このルールは無効になるので削除して以下のルールを項番を振り直します。
Glossary:
Changes to convoke, delve, expansion symbol, indestructible, legend rule, Planeswalker uniqueness rule, unblockable
New terms: starting hand size, starting life total
702.50 Convoke
召集
I don’t remember exactly how the conversation started, but one day a few months ago R&D ended up talking about how weird it was that you could "overtap" when casting a spell using convoke.
私は、ただの会話からスタートしたわけではありません。しかし、何ヶ月か前のある日、R&Dは召集を持つ呪文を「より多くをタップして」唱えることが可能だということは奇妙な挙動について話しました。
That was weird, past-me thought, so I started thinking about ways to change that.
私自身もそう思ってるように、それはとても奇妙なので、私は、それを変更する方法を考え始めました。
As a cost-reduction ability, it couldn’t really be contained.
それはコストを減少する能力では、それを本当に含めることはできません。
You can make a spell cost a billion mana less if you want to.
あなたは、呪文のコストを望むだけのマナを軽減することができます。
I sought the advice of Rules Manager Emeritus Mark Gottlieb.
私はルールマネージャーのEmeritusとMark Gottliebにアドバイスを求めました。
Together, we came up with a new paradigm for convoke: what if instead of reducing the cost, tapping creatures was just another way of paying mana?
両方共、私達は、召集のために新しいパラダイムを使用することを引き出しました。コストを軽減するのではなく、クリーチャーをタップすることをちょうどマナを引き出すことと同じようにするということです。
So now it is!
なのでそうなりました。
You don’t declare which creatures you’re tapping ahead of time, just like you don’t declare what lands you’ll be tapping ahead of time.
あなたは前もってクリーチャーをタップする必要はなく、土地を前もってタップする必要はありません。
When it comes time to pay the spell’s costs (rule 601.2g), you can tap creatures rather than pay mana.
呪文のコストを支払う段階(rule 601.2g)であなたはマナを支払うのではなくクリーチャーをタップすることができます。
Note that this is after you have a chance to activate mana abilities (rule 601.2f).
これはマナ能力を起動できるチャンス(rule 601.2f)よりも後であることを忘れないでください。
This means that if you intend to sacrifice a creature to activate a mana ability, you can’t also tap that creature for convoke.
これは、クリーチャーを生贄に捧げるマナ能力を使用した上でそのクリーチャーを召集のためにタップすることができないということを意味しています。
702.65 Delve
探査
Once we worked out the details of convoke, changing delve in a similar manner was natural.
召集の詳細と考えた時に、探査も召集と同様の変更をするのが自然だと私たちは考えました。
704.5j
Another appearance of the new "Planeswalker uniqueness rule," this time in the list of state-based actions.
新しい「プレインズウォーカー唯一性ルール」の現れです。これは状況起因処理の一覧に入ります。
704.5k
The first appearance of the new "legend rule."
これは最初の新しい「レジェンドルール」の現れです。
If a player controls two or more legendary permanents with the same name, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners’ graveyards.
あるプレイヤーが2つ以上の同じ名前の伝説のパーマネントをコントロールしている場合、そのプレイヤーは一つを選び残りをオーナーの墓地に置きます。
704.5m
The little-used (at least these days) "world rule" was clarified: If two or more permanents have the supertype world, all except the one that has had the world supertype for the shortest amount of time are put into their owners’ graveyards.少ししか使われない(これからも)「ワールドルール」も明確化されます。もし、2つ以上のパーマネントが特殊タイプワールドを持つ場合、一番短い期間あったものを除いたすべてのワールドパーマネントをオーナーの墓地に置きます。
In the event of a tie for the shortest amount of time, all are put into their owners’ graveyards.
一番短い期間が同じであった場合、それらすべてを墓地に置きます。
800.4d
Four years later, there was still a reference to "play" instead of "the battlefield." I think they breed at night.
四年後、「プレイ」への参照が「戦場に置く」ことに治ってなかったのを直しました。
801.12. and 801.14.
These two rules described how legendary permanents and Planeswalkers behaved in a multiplayer game using range of influence.
この2つのルールは伝説のパーマネントとプレインズウォーカーが多人数戦で影響範囲の影響を受けることを示していました。
The rules change made them obsolete, so they were deleted and surrounding rules renumbered.
このルールは無効になるので削除して以下のルールを項番を振り直します。
Glossary:
Changes to convoke, delve, expansion symbol, indestructible, legend rule, Planeswalker uniqueness rule, unblockable
New terms: starting hand size, starting life total
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