Dragon’s Maze Update Bulletin
2013年4月25日 TCG全般#すでにtestingさんが内容をまとめていますが自分の翻訳力の向上のため訳します。
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/244f&page=3
107.1b
This rule talks about the numbers used in Magic.
このルールはマジックで使われる数字について語られています。
The example attached to this rule said a creature with negative power assigned 0 combat damage, which isn’t technically correct.
例えばこのルールには、負の値のパワーを持つクリーチャーは技術的には正しくない、0の戦闘ダメージを割り振ると語っています。
It doesn’t assign combat damage in that case.
このケースでは、それは戦闘ダメージを割り振らないことです。
201.3.
This rule covers effects that instruct a player to name a card.
このルールはプレイヤーが名前を指定することに関するルールです。
Previously, if you wanted to name a split card, you had to name both halves.
以前は分割カードの名前を指定したいときは、両方の半分を指定していました。
So, for Meddling Mage’s ability, you couldn’t say just "Fire," you had to say "Fire and Ice."
《翻弄する魔道士/Meddling Mage》の能力は、あなたは《火/Fire》と宣言することはできず、《火+氷/Fire+Ice》と指定しなければなりませんでした。
The casting of either half would be shut down.
両方の半分を唱えることを禁止していました。
But the split card rules tell you that it has two sets of characteristics, one for each half.
しかし、分割カードのルールはそれぞれの半分の2つの特性の組を持つと言っています。
It follows that a split card has two names.
それは分割カードは2つの名前を持つと言っています。
When you named "Fire and Ice," you were choosing a name that wasn’t actually the name of a spell that could be cast.
《火+氷/Fire+Ice》と指定した時、あなたは実際に唱えられる呪文とは異なる名前を宣言していることになります。
This seemed off to me, so I looked for someone who could change that rule.
これは変に思えるので、私は、このルールを変更しようとしました。。
I found such a person: me!
私はそのような人を見つけました、私です!
Well, me backed up by the rest of the rules team and R&D, but details, right?
そして私は、R&Dとルールチームの残りのメンバーをバックアップし、詳細を詰めました。
Now, the names of each half of a split card show up on the list of legal names to choose from.
現在、分割カードのそれぞれの半分のの名前が選ばれるのに適正な名前のリストになっています。
When asked to name a card, you can name half of a split card, but not the whole card.
カードの名前を聞かれた場合、あなたは分割カードの半分の名前を言えますが、全部を言うことはできません。
But fused split spells have two names.
しかし、融合した分割カードの呪文は2つの名前を持ちます。
So, going back to our Meddling Mage example, if you name "Far," then Away could still be cast.
《翻弄する魔道士》の霊に戻りましょう。もし、あなたが《遠隔/Far》と指定した場合、《不在/Away》は唱えることができます。
Far clearly can’t be cast, and you couldn’t use fuse and cast Far and Away either.
《遠隔》は明確に唱えられません。そして、融合を使用し《遠隔+不在/Far+Away》として唱えることもできません。
One of the fused split spell’s names is Far, and spells with that name can’t be cast.
分割カードの名前の1つは《遠隔》であり、その名前を持つ呪文は唱えられないからです。
205.3j
Ral is added to the list of Planeswalker types. Hi, Ral!
ラル/Ralがプレインズウォーカーの一覧に追加されました。はーい、ラル!
509.4g
This rule covers the rarely used template "attacks and isn’t blocked," which popped up on the Dragon’s Maze card Master of Cruelties.
このルールは、「攻撃してブロックされなかった」という稀なテンプレートを使用したもの、ポップアップするとドラゴンの迷路のカード《残虐の達人/Master of Cruelties》をカバーしています。
Abilities with that trigger condition trigger during the declare blockers step.
そのような誘発条件を持つ能力はブロッククリーチャー指定ステップに誘発します。
Unlike abilities that trigger "whenever [a creature] attacks," it doesn’t really matter how a creature came to be an attacking creature.
『(クリーチャーが)アタックした時』に誘発するような能力は、攻撃クリーチャーになった時に誘発します。
It matters only that no blockers were declared for it.
それは、ブロッカーが指定されるより前にのみ誘発することを示しています。
If Master of Cruelties is put onto the battlefield attacking before blockers are declared (say, with popular Commander card Kaalia of the Vast), its ability will trigger if goes unblocked.
《残虐の達人》は、(一般的には統率者のカード《巨大なるカーリア》によって)攻撃クリーチャーが指定されるより前に攻撃している状態で戦場に出た場合、ブロックされなければこの能力は誘発します。
This wasn’t completely clear, as you could easily get hung up on the word "attacks" used in both trigger conditions.
これは「攻撃する」ということが誘発条件に使われていることが、簡単に使われていて完全に明確で無い事を示しています。
This rule will now more clearly define how this template works.
このルールはよりテンプレートどう働くかが明確になるように書き換えられます。
701.15f
This new rule is getting tucked into the Search section to cover a very rare interaction.
この新しいルールは「探す」の項目でとてもめずらしい作用をすることを示します。
If a search is replaced with a partial search (say, by the one card that does this, Aven Mindcensor), that partial search still counts as a search for any effects that care about that (say, the one created by Veteran Explorer’s ability).
(《エイヴンの思考検閲者/Aven Mindcensor》のようなあるカードがするように)探すことが一部分になった場合、(《老練の探険者/Veteran Explorer》の能力が生成するように)探すことをカウントするいかなる効果もそれを「探す」とカウントします。
702.98b
Renegade Krasis introduces the term "evolves," defined by this new rule as happening when one or more +1/+1 counters are put on it as a result of its evolve ability resolving.
《反逆の混成体/Renegade Krasis》は「進化した」という進化能力の解決の結果、1つ以上の+1/+1カウンターが置かれた新しいルールを定義されます。
The "or more" means if you control Doubling Season, Renegade Krasis’s ability will trigger only once.
『以上の』とは、《倍増の季節/Doubling Season》をコントロールしていても《反逆の混成体》は1回しか誘発しないことを示しています。
702.100
Keyword number 100 is fuse. Any guesses what number 200 will be?
100個目のキーワードは融合です。200番は一体何になるのでしょうか?
708
Section 708 is the split card section.
708番は分割カードの項目です。
Many rules in this section got updates to account for the new split cards with fuse.
融合した分割カードのための多くのルールがアップデートされています。
There’s also a mention here of the new card-naming rules discussed above.
それには、上で説明したカード名指定の新しいルールも含まれています。
When not on the stack, split cards with fuse behave just like other split cards.
スタック上以外では融合を持つ分割カードも他の分割カードと同様に扱われます。
They have two sets of characteristics, and effects that compare or ask for certain qualities or values get two answers.
それらは2セットの特性と持ち、効果がその値について聞いてきた場合、2個の答えが返ります。
A fused split spell also has two sets of characteristics, but it has one converted mana cost (the total amount of mana in its two mana costs, regardless of color).
融合した分割カードの呪文は、2つのセットの特性を持ちますが、1つの点数で見たマナコスト(色を無視した2つのマナコストの合計)を持ちます。
810.10a
This rule governs how effects that need to know how many poison counters a player has behave in Two-Headed Giant games.
このルールは、双頭巨人戦で効果がいくつの毒カウンターをプレイヤーが持っているかについて効果が必要とする場合のルールです。
I added a sentence to clarify that cards like Phyrexian Swarmlord, which need to know how many poison counters your opponents have, count teams and not individual players.
《ファイレクシアの群れの王/Phyrexian Swarmlord》のようなカードは、対戦相手が持つ毒カウンターの数を必要としていますが、それは個別のプレイヤーではなくチームの持つものをカウントします。
Glossary
There are new entries for fuse and fused split spell.
融合と融合した分割カードの呪文を追加しました。
#自分か指摘したことが改善されるとワクワクしますね。
#さぁ、ルールのミスを探しましょ(ぉぃ
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/244f&page=3
107.1b
This rule talks about the numbers used in Magic.
このルールはマジックで使われる数字について語られています。
The example attached to this rule said a creature with negative power assigned 0 combat damage, which isn’t technically correct.
例えばこのルールには、負の値のパワーを持つクリーチャーは技術的には正しくない、0の戦闘ダメージを割り振ると語っています。
It doesn’t assign combat damage in that case.
このケースでは、それは戦闘ダメージを割り振らないことです。
201.3.
This rule covers effects that instruct a player to name a card.
このルールはプレイヤーが名前を指定することに関するルールです。
Previously, if you wanted to name a split card, you had to name both halves.
以前は分割カードの名前を指定したいときは、両方の半分を指定していました。
So, for Meddling Mage’s ability, you couldn’t say just "Fire," you had to say "Fire and Ice."
《翻弄する魔道士/Meddling Mage》の能力は、あなたは《火/Fire》と宣言することはできず、《火+氷/Fire+Ice》と指定しなければなりませんでした。
The casting of either half would be shut down.
両方の半分を唱えることを禁止していました。
But the split card rules tell you that it has two sets of characteristics, one for each half.
しかし、分割カードのルールはそれぞれの半分の2つの特性の組を持つと言っています。
It follows that a split card has two names.
それは分割カードは2つの名前を持つと言っています。
When you named "Fire and Ice," you were choosing a name that wasn’t actually the name of a spell that could be cast.
《火+氷/Fire+Ice》と指定した時、あなたは実際に唱えられる呪文とは異なる名前を宣言していることになります。
This seemed off to me, so I looked for someone who could change that rule.
これは変に思えるので、私は、このルールを変更しようとしました。。
I found such a person: me!
私はそのような人を見つけました、私です!
Well, me backed up by the rest of the rules team and R&D, but details, right?
そして私は、R&Dとルールチームの残りのメンバーをバックアップし、詳細を詰めました。
Now, the names of each half of a split card show up on the list of legal names to choose from.
現在、分割カードのそれぞれの半分のの名前が選ばれるのに適正な名前のリストになっています。
When asked to name a card, you can name half of a split card, but not the whole card.
カードの名前を聞かれた場合、あなたは分割カードの半分の名前を言えますが、全部を言うことはできません。
But fused split spells have two names.
しかし、融合した分割カードの呪文は2つの名前を持ちます。
So, going back to our Meddling Mage example, if you name "Far," then Away could still be cast.
《翻弄する魔道士》の霊に戻りましょう。もし、あなたが《遠隔/Far》と指定した場合、《不在/Away》は唱えることができます。
Far clearly can’t be cast, and you couldn’t use fuse and cast Far and Away either.
《遠隔》は明確に唱えられません。そして、融合を使用し《遠隔+不在/Far+Away》として唱えることもできません。
One of the fused split spell’s names is Far, and spells with that name can’t be cast.
分割カードの名前の1つは《遠隔》であり、その名前を持つ呪文は唱えられないからです。
205.3j
Ral is added to the list of Planeswalker types. Hi, Ral!
ラル/Ralがプレインズウォーカーの一覧に追加されました。はーい、ラル!
509.4g
This rule covers the rarely used template "attacks and isn’t blocked," which popped up on the Dragon’s Maze card Master of Cruelties.
このルールは、「攻撃してブロックされなかった」という稀なテンプレートを使用したもの、ポップアップするとドラゴンの迷路のカード《残虐の達人/Master of Cruelties》をカバーしています。
Abilities with that trigger condition trigger during the declare blockers step.
そのような誘発条件を持つ能力はブロッククリーチャー指定ステップに誘発します。
Unlike abilities that trigger "whenever [a creature] attacks," it doesn’t really matter how a creature came to be an attacking creature.
『(クリーチャーが)アタックした時』に誘発するような能力は、攻撃クリーチャーになった時に誘発します。
It matters only that no blockers were declared for it.
それは、ブロッカーが指定されるより前にのみ誘発することを示しています。
If Master of Cruelties is put onto the battlefield attacking before blockers are declared (say, with popular Commander card Kaalia of the Vast), its ability will trigger if goes unblocked.
《残虐の達人》は、(一般的には統率者のカード《巨大なるカーリア》によって)攻撃クリーチャーが指定されるより前に攻撃している状態で戦場に出た場合、ブロックされなければこの能力は誘発します。
This wasn’t completely clear, as you could easily get hung up on the word "attacks" used in both trigger conditions.
これは「攻撃する」ということが誘発条件に使われていることが、簡単に使われていて完全に明確で無い事を示しています。
This rule will now more clearly define how this template works.
このルールはよりテンプレートどう働くかが明確になるように書き換えられます。
701.15f
This new rule is getting tucked into the Search section to cover a very rare interaction.
この新しいルールは「探す」の項目でとてもめずらしい作用をすることを示します。
If a search is replaced with a partial search (say, by the one card that does this, Aven Mindcensor), that partial search still counts as a search for any effects that care about that (say, the one created by Veteran Explorer’s ability).
(《エイヴンの思考検閲者/Aven Mindcensor》のようなあるカードがするように)探すことが一部分になった場合、(《老練の探険者/Veteran Explorer》の能力が生成するように)探すことをカウントするいかなる効果もそれを「探す」とカウントします。
702.98b
Renegade Krasis introduces the term "evolves," defined by this new rule as happening when one or more +1/+1 counters are put on it as a result of its evolve ability resolving.
《反逆の混成体/Renegade Krasis》は「進化した」という進化能力の解決の結果、1つ以上の+1/+1カウンターが置かれた新しいルールを定義されます。
The "or more" means if you control Doubling Season, Renegade Krasis’s ability will trigger only once.
『以上の』とは、《倍増の季節/Doubling Season》をコントロールしていても《反逆の混成体》は1回しか誘発しないことを示しています。
702.100
Keyword number 100 is fuse. Any guesses what number 200 will be?
100個目のキーワードは融合です。200番は一体何になるのでしょうか?
708
Section 708 is the split card section.
708番は分割カードの項目です。
Many rules in this section got updates to account for the new split cards with fuse.
融合した分割カードのための多くのルールがアップデートされています。
There’s also a mention here of the new card-naming rules discussed above.
それには、上で説明したカード名指定の新しいルールも含まれています。
When not on the stack, split cards with fuse behave just like other split cards.
スタック上以外では融合を持つ分割カードも他の分割カードと同様に扱われます。
They have two sets of characteristics, and effects that compare or ask for certain qualities or values get two answers.
それらは2セットの特性と持ち、効果がその値について聞いてきた場合、2個の答えが返ります。
A fused split spell also has two sets of characteristics, but it has one converted mana cost (the total amount of mana in its two mana costs, regardless of color).
融合した分割カードの呪文は、2つのセットの特性を持ちますが、1つの点数で見たマナコスト(色を無視した2つのマナコストの合計)を持ちます。
810.10a
This rule governs how effects that need to know how many poison counters a player has behave in Two-Headed Giant games.
このルールは、双頭巨人戦で効果がいくつの毒カウンターをプレイヤーが持っているかについて効果が必要とする場合のルールです。
I added a sentence to clarify that cards like Phyrexian Swarmlord, which need to know how many poison counters your opponents have, count teams and not individual players.
《ファイレクシアの群れの王/Phyrexian Swarmlord》のようなカードは、対戦相手が持つ毒カウンターの数を必要としていますが、それは個別のプレイヤーではなくチームの持つものをカウントします。
Glossary
There are new entries for fuse and fused split spell.
融合と融合した分割カードの呪文を追加しました。
#自分か指摘したことが改善されるとワクワクしますね。
#さぁ、ルールのミスを探しましょ(ぉぃ
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